Ferrari

Už je tomu sedmdesát let, kdy vzniklo první Ferrari

Čas plyne jako voda. To jistě uzná každý z nás. Nejvíce se ten čas projevuje na dětech, které rostou doslova mrknutím oka. V jednu chvilku to byla malá batolátka, najednou jsou to dospělí lidé, kteří si zakládají své rodiny, aby také poznali tu rychlost času. Rychlost času se však promítá také i v automobilech. Každý nadšenec do automobilových vozů to určitě potvrdí, protože si moc dobře uvědomuje, že teprve kupoval svůj vysněný vůz, ale nyní už je ten vůz naprosto na odpis, a to právě díky stáří.

Mimo jiné rychlost času poznávají i automobilky, protože právě ty zaznamenávají řadu jubilejních dat. Zejména se tomu stalo v současné době u automobilky Ferrari, protože už je tomu rovných sedmdesát let, co vzniklo naprosto první opravdové ferrari, tak jak ho známe. Psal se jedenáctý květen 1947, kdy Enzo Ferrari představil svůj první vůz, který zcela sám navrhl i sestavil. Dal mu své jméno a od té doby se jméno celé automobilky nezměnilo. Od tohoto dne se začala psát opravdu dlouhá a výjimečná historie těchto vozů značky, která pochází z Maranella.

Kdo to Enzo Ferrari vlastně byl?

Enzo Ferrari byl především obrovský nadšenec do aut, a to konkrétně do těch závodních typů. Miloval vůni benzinu a spálených pneumatik na silnici. Po první světové válce se pokoušel prosadit jako automobilový závodník, ale to mu přesně nevyhovovalo. V polovině dvacátých let se dal na dráhu manažera, a to konkrétně manažera své vlastní navržené značky. Měl co dělat, protože pomalu, ale jistě se na závodních okruzích shromažďovaly vozy jeho značky. Už tehdy zaznamenávaly obrovské úspěchy. A potom, koncem třicátých let, automobilka pověřila zakladatele prvního vozu vedením, nejen manažerstvím. V té době už Ferrari znal celý svět. Bylo známé nejen jméno, ale především také neotřelé logo. Červená se stala jakýmsi symbolem této automobilky, později se každá země pyšnila svou vlastní barvou. Britové například závodili v zelených autech, Němci třeba ve stříbrných vozech.